Προβλήματα χρηματοδότησης έχει και το έργο της β’ φάσης του νέου λιμένα Ηγουμενίτσας. Η κατασκευαστική εταιρία ήδη από το Πάσχα άρχισε να διώχνει εργάτες, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να έχουν απομείνει στο έργο περίπου οκτώ άνθρωποι! Το πρόβλημα με τη χρηματοδότηση επιβεβαίωσε στον «Ηπειρωτικο Αγώνα» και η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων/Μεγάλων Έργων Δυτικής Ελλάδας που εδρεύει στην Πρέβεζα.Οι εργασίες της β’ φάσης ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2007, με προϋπολογισμό 66,2 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό είχε εξασφαλιστεί μέσω του Ταμείου Συνοχής. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ήταν τον Σεπτέμβριο του 2011. Το έργο πήρε όμως παράταση. Τον περασμένο Μάρτιο, ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης κατά την επίσκεψή του στην Ηγουμενίτσα, δήλωνε: «Η β’ φάση του λιμανιού, προϋπολογισμού 66 εκατ. ευρώ, δημοπρατήθηκε με σημαντική καθυστέρηση το 2007 και παρόλα τα τεχνικά και χρηματοδοτικά προβλήματα που υπήρξαν στο μεσοδιάστημα, δουλέψαμε τους τελευταίους μήνες, τα ξεπεράσαμε και έτσι μπορούμε να πούμε πως θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2012».Τα χρηματοδοτικά προβλήματα δεν άργησαν να έρθει. Ένα μόλις μήνα μετά τις δηλώσεις του κ. Μαγκριώτη, η κατασκευαστική εταιρία άρχισε να «παγώνει» τις εργασίες. Το αντικείμενο των εργασιών της β’ φάσης είναι η κατασκευή δύο θέσεων πλαγιοπρυμνοδέτησης για πλοία τύπου ferries, δύο αποβατικών σταθμών και προβλήτας και υδραυλικών έργων, οδοποιίας, πάρκινγκ.Το «πάγωμα» των εργασιών γίνεται σε μια περίοδο που αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με την ανάδοχο εταιρία η οποία θα αναλάβει την υλοποίηση των έργων της γ’ φάσης του λιμανιού, τα οποία θα οδηγήσουν σε σημαντική αναβάθμιση της πύλης αυτής προς την Ευρώπη. Η εταιρία που προέκυψε ως προσωρινή ανάδοχος από τον διαγωνισμό είναι η Ιόνιος ΑΤΕ. Η ολοκλήρωση του έργου, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, θα είναι 4,5 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η γ’ φάση περιλαμβάνει τη δημιουργία δύο πρόσθετων θέσεων, νέων κτιριακών εγκαταστάσεων και έργα οδοποιίας εντός και εκτός ζώνης του λιμένα. Στο έργο περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία του πρώτου υποτμήματος από το λιμάνι έως και την Πλαταριά, συνολικού μήκους 3,7 χλμ.Στο μεταξύ, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας μαζί με τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια και τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης αποκρατικοποιούνται σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του υπουργείου Οικονομίας για την επιλογή χρηματοοικονομικών συμβούλων προκειμένου να γίνει άμεση προώθηση του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων.
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου