5 Σεπτεμβρίου 2014

Αγωγός ΤΑΡ: Ολοκληρώνεται η διαδικασία Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, προγραμματίζεται συνάντηση κορυφής στο Μπακού


Αγωγός ΤΑΡ: Ολοκληρώνεται η διαδικασία Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, προγραμματίζεται συνάντηση κορυφής στο Μπακού

Η διαδικασία ολοκλήρωσης των πολύπλοκων διαδικασιών αδειοδότησης συνεχίζεται στο μεγάλο ενεργειακό project του TransAdriaticPipeline ή ΤΑΡ. Μέχρι και σήμερα η εταιρεία συνεχίζει τιςδιαβουλεύσεις με τις τοπικές κοινωνίες που βρίσκονται στη ζώνη του έργου.
 
 
Η εταιρεία του  Αγωγού ΤΑΡ, έκανε μία προωθημένη για τα ελληνικά δεδομένα μελέτη τόσο για τις περιβαλλοντικές όσο και για τις κοινωνικές επιπτώσεις  του μεγάλου  αυτού έργου. Στη Μελέτη Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων (ΜΠΚΕ) αναλύονται οι μεταβολές στο περιβάλλον και τις κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους, οι ευκαιρίες που σχετίζονται με το έργο του TAP και τα μέτρα που απαιτούνται για την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιδράσεων και την αξιοποίηση των θετικών.
 
Η ΜΠΚΕ δημοσιοποιήθηκε και τέθηκε σε διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, συγκεντρώνοντας ως τώρα εκατοντάδες σελίδες παρατηρήσεων και προτάσεων. Η διαδικασία αυτή βαίνει προς την ολοκληρώσή της πλέον.
 
 
Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Κουλίδη, στέλεχος του ΥΠΕΚΑ,«είναι πολύ σημαντικό, αυτό που γίνεται στην προετοιμασία των περιβαλλοντικών όρων του ΤΑΡ καθώς αφενός έχουμε μια αναλυτική εκτίμηση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων και αφετέρου οι τοπικές κοινωνίεςσυμμετέχουν ενεργά. Για παράδειγμα, στα τενάγη των Φιλίππων, οι Δήμοι, οι εκπρόσωποι του τεχνικού κόσμου και οι αγρότες της περιοχής υπέδειξαν με έμφαση την αναγκαιότητα παράκαμψης του τυρφώνα, κάτι που οδήγησε σε πρόταση αλλαγής της χάραξης του έργου. Σε όλο το μήκος του έργου από το ανατολικό έως το δυτικό άκρο της χώρας μας, το ΥΠΕΚΑ έλαβε πολύ σοβαρά υπόψη όλες τιςαπόψεις, παρατηρήσεις, διαφωνίες και προβληματισμούς, ενώ όπου ήταν δυνατόν και εύλογο ικανοποιήθηκαν τα τοπικά αιτήματα. Η τελική απόφαση, την οποία εκπονούν έμπειρα στελέχη της Ειδικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος του Υπουργείου, θα περιέχει όλα τα απαραίτητα μέτρα αντιμετώπισης και παρακολούθησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τα οποία θα διασφαλίζουν πλήρως τη συμβατότητα του έργου με το περιβάλλον του».
 
ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΜΠΑΚΟΥ ΣΤΙΣ 20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ. ΠΙΘΑΝΗ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ Π.Ε.Κ.Α.
Με βάση τις έως τώρα πληροφορίες, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως,ενόψει της ολοκλήρωσης των αδειοδοτικών διαδικασιών του TAP, έχει προγραμματιστεί συνάντηση σε επίπεδο κορυφής στο Μπακού, πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζαν. Πιθανότατα στις 20 Σεπτεμβρίου, θα μεταβεί εκεί ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς μαζί με τον Υπουργό Περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη, ενώ εκεί θα έρθουν και οι Πρωθυπουργοί της Ιταλίας και Αλβανίας.
 
Ο λόγος της παρουσίας των παραπάνω ηγετών είναι η λήψη όλων των αποφάσεων και η σύναψη των απαραίτητων συμφωνιών για την έναρξη υλοποίησης των επενδύσεων του αγωγού. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το 2016 και να ολοκληρωθούν το 2020. Ακολούθως θα ξεκινήσει η ροή του φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν και μέσω της χώρας μας και της Αλβανίας θα καταλήγει στη Νότια Ιταλία, τροφοδοτώντας όχι μόνο με το δίκτυο της γειτονικής χώρας, αλλά και όλης της Ευρώπης Ένωσης.
 
Τα οφέλη από τη λειτουργία του αγωγού για την ελληνική οικονομία θα είναι πολύ σημαντικά τόσο από οικονομικής όσο και από γεωπολιτικής άποψης.
 
TAYTOTHTA 
TOY
 ΕΡΓΟΥ
Το τμήμα του αγωγού που θα διέρχεται από την Ελλάδα θα έχει μήκος περίπου 545 χιλιόμετρα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σε μήκος τμήμα του TAP. Θα ξεκινάει από τους Κήπους κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα καταλήγει στα σύνορα με την Αλβανία, νοτιοδυτικά της Ιεροπηγής.
 
Το έργο του TAP στην Ελλάδα προβλέπει, εκτός από την τοποθέτηση του ίδιου του αγωγού, την κατασκευή ενός σταθμού συμπίεσης κοντά στους Κήπους με μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κ. μ. και ενός δεύτερου σταθμού κοντά στις Σέρρες σε περίπτωση μελλοντικής αναβάθμισης της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού σε 20 δισ. κ. μ. Κατά μήκος της διαδρομής του ελληνικού τμήματος του αγωγού θα κατασκευαστούν 23 βαλβιδοστάσια.
 
Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Ελλάδα
Το τμήμα του αγωγού που θα διασχίσει την Ελλάδα θα έχει μήκος περίπου 550 χλμ. Θα ξεκινάει από τους Κήπους κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα επεκτείνεται μέχρι τα σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία, νοτιοδυτικά της Ιεροπηγής.
 
Αλβανία
Το τμήμα του αγωγού που θα διατρέχει την Αλβανία θα έχει μήκος περίπου 211 χλμ. Θα ξεκινά από τον δήμο της Βίγλιστα (Bilisht) στην περιφέρεια της Κορυτσάς (Korça), στα σύνορα με την Ελλάδα. Το σημείο προσαιγιάλωσης του TAP στην Αλβανία θα βρίσκεται 17 χλμ. βορειοδυτικά της πόλης Fier στην ξηρά, σε απόσταση περίπου 400 μέτρων από την ακτογραμμή. Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού που θα διασχίζει τα αλβανικά χωρικά ύδατα θα έχει μήκος περίπου 60 χλμ.
 
Αδριατική Θάλασσα
Το τμήμα του TAP που θα διατρέχει τον βυθό της Αδριατικής Θάλασσας από τις αλβανικές μέχρι τις ιταλικές ακτές θα έχει μήκος περίπου 105 χλμ.
 
Ιταλία
Το σημείο προσαιγιάλωσης του TAP θα βρίσκεται στη Νότια Ιταλία, και συγκεκριμένα στον δήμο Melendugno της επαρχίας Lecce, κοντά στην περιοχή SanFoca. Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού που θα διατρέχει τα ιταλικά χωρικά ύδατα θα έχει μήκος περίπου 45 χλμ., ενώ το χερσαίο τμήμα θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 8 χλμ. Η συγκεκριμένη τοποθεσία επιλέχθηκε ύστερα από αξιολόγηση έντεκα εναλλακτικών διαδρομών του αγωγού ως η πλέον κατάλληλη από περιβαλλοντικής και κοινωνικής σκοπιάς, καθώς και από πλευράς ασφαλείας.
 
 
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια: