Ο τομέας των εφαρμογών για κινητά γνωρίζει άνθηση στην Ευρώπη. Απασχολεί πάνω από 1 εκατομμύριο άτομα και αναμένεται να φθάσει τη συνολική αξία των 63 δισ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Σύμφωνα με την εξωτερική πλατφόρμα αναλύσεων σχετικά με εφαρμογές Distimo, περίπου 80% των προσόδων - κατ’ εκτίμηση πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ ανά έτος - ενός προμηθευτή προέρχεται από αγορές που πραγματοποιούνται από τους καταναλωτές εντός μιας εφαρμογής, με τις οποίες οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε ειδικό περιεχόμενο ή χαρακτηριστικά, τις λεγόμενες αγορές «εντός της εφαρμογής».
Για να μπορέσει αυτός ο τομέας να αναπτύξει το πλήρες δυναμικό του και να εξακολουθήσει να καινοτομεί, οι καταναλωτές πρέπει να εμπιστεύονται τα προϊόντα. Προς το παρόν, πάνω από το 50% της αγοράς διαδικτυακών παιχνιδιών στην ΕΕ
διαφημίζονται ως «δωρεάν», παρότι συχνά εμπεριέχουν δαπανηρές, κάποιες φορές, αγορές εντός της εφαρμογής. Συχνά, οι καταναλωτές δεν συνειδητοποιούν ότι ξοδεύουν χρήματα, διότι η χρέωση των πιστωτικών καρτών τους γίνεται αυτόματα. Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στην εμπορία «δωρεάν για κατέβασμα» παιχνιδιών, τα οποία δεν είναι και δωρεάν για να παιχτούν. Ύστερα από καταγγελίες από όλη την Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεδριάζει σήμερα και αύριο (27 και 28 Φεβρουαρίου) με τις εθνικές αρχές επιβολής και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, με σκοπό να συζητηθούν αυτά τα ζητήματα. Θα ζητηθεί από τη βιομηχανία να συμβάλει στην εξεύρεση λύσεων εντός ενός σαφούς χρονικού πλαισίου, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των καταναλωτών όσον αφορά τις εφαρμογές κινητών.Για να μπορέσει αυτός ο τομέας να αναπτύξει το πλήρες δυναμικό του και να εξακολουθήσει να καινοτομεί, οι καταναλωτές πρέπει να εμπιστεύονται τα προϊόντα. Προς το παρόν, πάνω από το 50% της αγοράς διαδικτυακών παιχνιδιών στην ΕΕ
Η αντιπρόεδρος Viviane Reding, επίτροπος Δικαιοσύνης της ΕΕ δήλωσε: «Ο τομέας των εφαρμογών για κινητά στην Ευρώπη έχει τεράστιο δυναμικό, τόσο όσον αφορά τη δημιουργία απασχόλησης και ανάπτυξης όσο και όσον αφορά τη βελτίωση της καθημερινής μας ζωής, μέσω καινοτόμου τεχνολογίας. Για να μπορέσει ο τομέας αυτός να αναπτύξει το δυναμικό του, θα πρέπει οι καταναλωτές να έχουν εμπιστοσύνη σε νέα προϊόντα. Η παραπλάνηση των καταναλωτών είναι σαφώς το λανθασμένο επιχειρηματικό μοντέλο και, επίσης, αντίκειται στο πνεύμα των κανόνων της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένει πολύ σαφείς απαντήσεις από τον τομέα των εφαρμογών για κινητά, όσον αφορά τις ανησυχίες που εκφράζουν οι καταναλωτές και οι εθνικές οργανώσεις καταναλωτών.»
Ο επίτροπος Neven Mimica, αρμόδιος για θέματα πολιτικής για τους καταναλωτές, δήλωσε: «Οι καταναλωτές, και ειδικά τα παιδιά, χρειάζονται καλύτερη προστασία από απρόβλεπτες δαπάνες που προκύπτουν από αγορές εντός των εφαρμογών. Οι εθνικές αρχές επιβολής και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζουν, από κοινού με τον κλάδο, τρόπους αντιμετώπισης αυτού του θέματος, το οποίο όχι μόνο προκαλεί οικονομική ζημία στους καταναλωτές αλλά μπορεί και να θέσει σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία αυτής της πολλά υποσχόμενης αγοράς. Η εξεύρεση συγκεκριμένων λύσεων, το ταχύτερο δυνατό, θα είναι προς όφελος όλων.»
Στις συναντήσεις με τη βιομηχανία, οι εθνικές αρχές επιβολής απ’ όλη την ΕΕ θα εκφράσουν την κοινή τους θέση όσον αφορά τον τρόπο εφαρμογής των σχετικών κανόνων για τους καταναλωτές στον τομέα αυτό. Επικεφαλής της δράσης αυτής είναι ο διαμεσολαβητής για θέματα καταναλωτών της Δανίας. Η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, η Λιθουανία και μέλη του δικτύου της Συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC), το οποίο είναι επιφορτισμένο με την επιβολή των δικαιωμάτων των καταναλωτών στην ΕΕ, θα συμμετάσχουν επίσης στις συναντήσεις.
Τα τέσσερα σημαντικότερα θέματα που θέτουν οι καταναλωτές και θα συζητηθούν στις συναντήσεις:
παιχνίδια που διαφημίζονται ως «δωρεάν» δεν θα πρέπει να παραπλανούν τους καταναλωτές όσον αφορά το πραγματικό κόστος τους·
τα παιχνίδια δεν θα πρέπει να παροτρύνουν άμεσα τα παιδιά να αγοράζουν είδη εντός των παιχνιδιών ή να τα παροτρύνουν να πείθουν ενήλικες να τους αγοράζουν είδη·
οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι σχετικά με τις ρυθμίσεις πληρωμής και οι αγορές δεν θα πρέπει να χρεώνονται μέσω αυτόματων ρυθμίσεων χωρίς τη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή·
οι έμποροι θα πρέπει να παρέχουν διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έτσι ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να έρχονται σε επαφή μαζί τους σε περίπτωση ερωτήσεων ή καταγγελιών.
Επόμενα βήματα: Οι συναντήσεις αποτελούν ευκαιρία για να επιτευχθεί συμφωνία ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρχές των κρατών μελών με τη βιομηχανία ώστε να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες των καταναλωτών. Σε κάθε περίπτωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από κοινού με τις εθνικές αρχές επιβολής των δικαιωμάτων των καταναλωτών, θα συνεχίσει να παρεμβαίνει με τις απαιτούμενες ενέργειες.
Δελτίο Τύπου ΕΕ 27/2/2014
ΠΗΓΗ: http://www.balkans.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου