Η ομάδα εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να εξετάσει τα εμπόδια στο διασυνοριακό εμπόριο στον τομέα των ασφαλίσεων στα κράτη μέλη (IP/13/74) εξέδωσε σήμερα ολοκληρωμένη έκθεση. Η έκθεση διαπιστώνει ότι οι διαφορές στο δίκαιο των συμβάσεων παρεμποδίζουν τη διασυνοριακή παροχή ασφαλιστικών προϊόντων λόγω αυξημένου κόστους, με αποτέλεσμα να δημιουργείται νομική αβεβαιότητα και να δυσκολεύονται οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις να ασφαλιστούν σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σήμερα, ο πολίτης που μετακομίζει για να εργαστεί σε άλλη χώρα της ΕΕ μπορεί να υποχρεωθεί να συνάψει νέα ασφάλεια αυτοκινήτου ή να αντιμετωπίσει προβλήματα όσον αφορά την αναγνώριση των δικαιωμάτων του στο πλαίσιο ιδιωτικού συνταξιοδοτικού προγράμματος, εάν η σύμβαση έχει συναφθεί στη χώρα καταγωγής του. Ομοίως, οι εταιρείες που διαθέτουν υποκαταστήματα σε διάφορες χώρες της ΕΕ ενδέχεται να πρέπει να συνάψουν χωριστές ασφαλιστικές συμβάσεις με διαφορετικούς όρους σε κάθε χώρα, αντί να έχουν ενιαία σύμβαση για το σύνολο της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας στην ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει τώρα συνέχεια στην έκθεση διενεργώντας διαβουλεύσεις με τους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις και τον ασφαλιστικό κλάδο προς αναζήτηση λύσεων.
«Αν και έχουν περάσει περισσότερα από 20 χρόνια από την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς, το διασυνοριακό εμπόριο στον ασφαλιστικό κλάδο δεν έχει ομαλοποιηθεί», δήλωσε η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπος Δικαιοσύνης Βίβιαν Ρέντινγκ. Η αλήθεια είναι ότι λίγοι μόνο πελάτες μπορούν να αγοράσουν ασφαλιστικά προϊόντα σε άλλες χώρες, καθώς μόλις το 0,6% όλων των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και το 2,8% των ασφαλίστρων ακινήτων προσφέρονται σε πελάτες για διασυνοριακή ασφαλιστική κάλυψη στην ΕΕ. Από τη σημερινή έκθεση της ομάδας εμπειρογνωμόνων συνεπάγεται ότι μερικά από αυτά τα προβλήματα πηγάζουν από τις διαφορές στο δίκαιο των συμβάσεων. Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης του διασυνοριακού εμπορίου ασφαλιστικών προϊόντων. Ας φροντίσουμε να τις αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό είναι καθοριστικό για τη διατήρηση της ανταγωνιστικής θέσης των κορυφαίων ασφαλιστών της ΕΕ στην παγκόσμια αγορά.»
Αυτό που ζητήθηκε από την ομάδα εμπειρογνωμόνων για τις ασφαλιστικές συμβάσεις ήταν να εξετάσει αν και σε ποιο βαθμό οι διαφορές στο δίκαιο των συμβάσεων παρεμποδίζουν τη διασυνοριακή παροχή και χρήση ασφαλιστικών προϊόντων. Η ομάδα εμπειρογνωμόνων, η οποία περιλαμβάνει 20 μέλη από 12 χώρες της ΕΕ και από διαφορετικούς επαγγελματικούς κλάδους, πραγματοποίησε δέκα συνεδριάσεις το 2013 και το 2014.
Τα κυριότερα πορίσματα της έκθεσης είναι τα εξής:
Για πολλές ασφάλειες ζωής, αυτοκινήτων ή αστικής ευθύνης που πωλούνται σε καταναλωτές, οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να προσαρμόζουν τις ασφαλιστικές συμβάσεις στους κανόνες της χώρας εγκατάστασης του ασφαλισμένου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταρτίζουν νέες συμβάσεις για να συμμορφώνονται, π.χ., με τους κανόνες για την παροχή πληροφοριών πριν από τη σύναψη της σύμβασης.
Οι διαφορές στο δίκαιο των συμβάσεων παρεμποδίζουν το διασυνοριακό εμπόριο ασφαλιστικών προϊόντων. Αυξάνουν το κόστος για τη διασυνοριακή παροχή ασφαλίσεων, δημιουργούν νομική αβεβαιότητα και δυσκολεύουν τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις που θέλουν να ασφαλιστούν σε άλλα κράτη μέλη.
Τα εμπόδια στο δίκαιο των συμβάσεων εντοπίζονται κυρίως στον κλάδο των ασφαλειών ζωής, καθώς και σε κλάδους όπως η ασφάλιση αυτοκινήτων και αστικής ευθύνης. Σύμφωνα με την έκθεση, είναι λιγότερο πιθανό να υπάρξουν προβλήματα στον κλάδο των ασφαλίσεων μεγάλων κινδύνων, εφόσον οι ασφαλίσεις αυτές συνδέονται με το εμπόριο ή ορισμένες ασφάλειες για μεγαλύτερες επιχειρήσεις, όπως στον κλάδο της ασφάλισης μεταφορών.
Δελτίο Τύπου ΕΕ 27/2/2014
ΠΗΓΗ: http://www.balkans.com/
«Αν και έχουν περάσει περισσότερα από 20 χρόνια από την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς, το διασυνοριακό εμπόριο στον ασφαλιστικό κλάδο δεν έχει ομαλοποιηθεί», δήλωσε η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπος Δικαιοσύνης Βίβιαν Ρέντινγκ. Η αλήθεια είναι ότι λίγοι μόνο πελάτες μπορούν να αγοράσουν ασφαλιστικά προϊόντα σε άλλες χώρες, καθώς μόλις το 0,6% όλων των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και το 2,8% των ασφαλίστρων ακινήτων προσφέρονται σε πελάτες για διασυνοριακή ασφαλιστική κάλυψη στην ΕΕ. Από τη σημερινή έκθεση της ομάδας εμπειρογνωμόνων συνεπάγεται ότι μερικά από αυτά τα προβλήματα πηγάζουν από τις διαφορές στο δίκαιο των συμβάσεων. Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης του διασυνοριακού εμπορίου ασφαλιστικών προϊόντων. Ας φροντίσουμε να τις αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό είναι καθοριστικό για τη διατήρηση της ανταγωνιστικής θέσης των κορυφαίων ασφαλιστών της ΕΕ στην παγκόσμια αγορά.»
Αυτό που ζητήθηκε από την ομάδα εμπειρογνωμόνων για τις ασφαλιστικές συμβάσεις ήταν να εξετάσει αν και σε ποιο βαθμό οι διαφορές στο δίκαιο των συμβάσεων παρεμποδίζουν τη διασυνοριακή παροχή και χρήση ασφαλιστικών προϊόντων. Η ομάδα εμπειρογνωμόνων, η οποία περιλαμβάνει 20 μέλη από 12 χώρες της ΕΕ και από διαφορετικούς επαγγελματικούς κλάδους, πραγματοποίησε δέκα συνεδριάσεις το 2013 και το 2014.
Τα κυριότερα πορίσματα της έκθεσης είναι τα εξής:
Για πολλές ασφάλειες ζωής, αυτοκινήτων ή αστικής ευθύνης που πωλούνται σε καταναλωτές, οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να προσαρμόζουν τις ασφαλιστικές συμβάσεις στους κανόνες της χώρας εγκατάστασης του ασφαλισμένου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταρτίζουν νέες συμβάσεις για να συμμορφώνονται, π.χ., με τους κανόνες για την παροχή πληροφοριών πριν από τη σύναψη της σύμβασης.
Οι διαφορές στο δίκαιο των συμβάσεων παρεμποδίζουν το διασυνοριακό εμπόριο ασφαλιστικών προϊόντων. Αυξάνουν το κόστος για τη διασυνοριακή παροχή ασφαλίσεων, δημιουργούν νομική αβεβαιότητα και δυσκολεύουν τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις που θέλουν να ασφαλιστούν σε άλλα κράτη μέλη.
Τα εμπόδια στο δίκαιο των συμβάσεων εντοπίζονται κυρίως στον κλάδο των ασφαλειών ζωής, καθώς και σε κλάδους όπως η ασφάλιση αυτοκινήτων και αστικής ευθύνης. Σύμφωνα με την έκθεση, είναι λιγότερο πιθανό να υπάρξουν προβλήματα στον κλάδο των ασφαλίσεων μεγάλων κινδύνων, εφόσον οι ασφαλίσεις αυτές συνδέονται με το εμπόριο ή ορισμένες ασφάλειες για μεγαλύτερες επιχειρήσεις, όπως στον κλάδο της ασφάλισης μεταφορών.
Δελτίο Τύπου ΕΕ 27/2/2014
ΠΗΓΗ: http://www.balkans.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου