6 Νοεμβρίου 2015

ΕΛΛΑΔΑ: Σε τροχιά υλοποίησης η Σιδηροδρομική Εγνατία με κόστος 5 δις ευρώ

Σε τροχιά υλοποίησης η Σιδηροδρομική Εγνατία με κόστος 5 δις ευρώ
Ένα σχέδιο που έχει συζητηθεί και στο παρελθόν φέρνει στην επιφάνεια το Υπουργείο Υποδομών. Στην προχθεσινή συνάντηση του Υπ.Υποδομών με την ΕΤΕπ αποκάλυψε πως η Σιδηροδρομική Εγνατία είναι στα σχέδια του Υπουργείου για υλοποίηση.


Όπως είπε ο Υπουργός το σχέδιο περιλαμβάνει τη γραμμή   Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Έβρος (Ορμένιο), κόστους γύρω στα 5 δις. Ο κος Σπίρτζης υποστήριξε ότι προς το συμφέρον του κράτους η δημιουργία της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Είναι μία νέα γραμμή σε όλο το μήκος.

Όπως είπε "Για να γίνουν νέα έργα πρέπει να υπάρχει ωρίμανση έργου και πρέπει να υπάρχει ένας καλός φάκελος και ένας καλός σχεδιασμός. Στη σιδηροδρομική Εγνατία δεν υπάρχει τίποτα. Το μόνο που υπάρχει είναι το Αλεξανδρούπολη Ορμένιο.

Ούτε πρόκειται να έχουμε μια σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή, στο σχεδιασμό που κάνανε το 1834, ώστε τα ελληνικά πλοία να μην μπορούν να βομβαρδίσουν το σιδηρόδρομο. Οι τούρκοι το κάνανε αυτό. Όσο πιο γρήγορα το τρέξουμε αυτό, τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσει να ενταχθεί."

Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Όπως ενημέρωσε ο Υπουργός ο φάκελος ακόμα δεν είναι ώριμος για να αποσταλλεί ως συνολικό έργο στο Πακέτο Γιουνκέρ και θα αποστέλλεται τμηματικά ανάλογα με την μελετητική ωριμότητα των τμημάτων.

Ως πρώτο τμήμα θα κατασκευαστεί το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο που έχει στρατηγική σημασία για τη χώρα καθώς θα παρακάμπτει τα Δαρδανέλια και θα δώσει πλεονέκτημα στις σιδηροδρομικές μεταφορές μέσω της χώρας μας.

Δεύτερο τμήμα θα είναι το Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη που θα περιλαμβάνει και τη νέα χάραξη στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Τοξότες Ξάνθης.

Το πλέον δύσκολο τμήμα θα μείνει στο τέλος προκειμένου να ωριμάσουν οι μελέτες και να μπορέσει ο φάκελος να εγκριθεί από την ΕΕ. Το τμήμα Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη αποτελεί μία κατασκευαστική πρόκληση ανάλογη με εκείνη της οδικής Εγνατίας λόγω του ορεινού όγκου της Πίνδου.

Το τμήμα αυτό θα εντάξει στο σιδηροδρομικό δίκτυο πόλεις που σήμερα είναι εντελώς αποκομμένες από αυτό: Γρεβενά, Ιωάννινα, Ηγουμενίτσα.

Ερώτημα ακόμα παραμένει αν στο σχεδιασμό περιλαμβάνεται και ο κλάδος που θα ενώνει τη Σιδηροδρομική Εγνατία με την Καλαμπάκα προκειμένου να υπάρξει ένα μεγαλύτερο δίκτυο με περισσότερες διαδρομές.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να έχει πολύ ενδιαφέρον για τις κινήσεις που θα γίνουν προκειμένου να δούμε το μεγάλο αυτό πλάνο να υλοποιείται.

Νίκος Καραγιάννης από ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: