13 Μαρτίου 2015

ΕΛΛΑΔΑ: Δίκτυο Αυτοκινητόδρομων 2.500χλμ μέχρι τα τέλη του 2016

Τα νούμερα όσο και φαίνονται "παραμυθένια" είναι πραγματικά
13/03/2015 - 09:30
Η Ελλάδα αποκτά δίκτυο Αυτοκινητόδρομων 2.500χλμ μέχρι τα τέλη του 2016
Ένα σχεδόν πλήρες εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων φιλοδοξεί να έχει η Ελλάδα μετά την απεμπλοκή της κατασκευής των 4 αυτοκινητόδρομων. Αν και έχουμε σημαντικά κουρεμένα τμήματα σε περίπου 2,5 χρόνια ο στόχος είναι όλες οι μεγάλες πόλεις της Ελλάδας να συνδέονται με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί και θα διαθέτει 2.500 χιλιόμετρα κλειστών αυτοκινητόδρομων.


Το δίκτυο θα περιλαμβάνει συνδέσεις μεταξύ των αυτοκινητόδρομων που θα καλύπτουν σχεδόν όλη την Ηπειρωτική χώρα με λίγες εξαιρέσεις. Σήμερα οι μόνοι ολοκληρωμένοι αυτοκινητόδρομοι είναι η Εγνατία Οδός και η Αττική Οδός, ενώ όλοι οι υπόλοιποι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο παραμένουν ημιτελείς.

Το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων που θα λειτουργούν μέχρι τα τέλη του 2016 θα είναι τα παρακάτω:
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ και ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΥΜΗΤΤΟΥ (65χλμ). Συνδέεται στην Ελευσίνα με την Ολυμπία Οδό και στην Εθνική Οδό με την Νέα Οδό.

ΝΕΑ ΟΔΟΣ: ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-ΣΚΑΡΦΕΙΑ (180χλμ). Συνδέεται στην Μεταμόρφωση με την Αττική Οδό και στα Σκάρφεια με την Κεντρική Οδό Ε65. Περιλαμβάνει και τον οδικό κλάδο Σχηματάρι-Χαλκίδα (11χλμ).

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65: ΣΚΑΡΦΕΙΑ-ΡΑΧΕΣ (55χλμ). Βρίσκεται σε μερική κατασκευή. Στα Σκάρφεια συνδέεται με την Νέα Οδό και στις Ράχες με τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ: ΡΑΧΕΣ-ΚΛΕΙΔΙ (230χλμ). Βρίσκεται σε μερική κατασκευή. Συνδέεται στις Ράχες με την Κεντρική Οδό Ε65 και στο Κλειδί Ημαθίας με την Εγνατία Οδό.

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΗΠΟΙ ΕΒΡΟΥ (670χλμ). Εδώ έχουμε ένα μεγάλο σύμπλεγμα συνδέσεων με άλλους αυτοκινητόδρομους αλλά και κάθετους άξονες της. Στο Αρδάνιο συνδέεται με τον κάθετο Αρδάνιο-Ορμένιο. Στην Κομοτηνή με τον κάθετο Κομοτηνή-Σύνορα. Στην Θεσσαλονίκη με τον Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, με τον κάθετο Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας στα βόρεια, με την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης στο κέντρο και με τον νότιο κάθετο Θεσσαλονίκη-Μουδανιά-Κασσάνδρα. Στο Κλειδί Ημαθίας συνδέεται με τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

Στην Κοζάνη συνδέεται με τον κάθετο Κοζάνη-Φλώρινα-Νίκη (υπό κατασκευή). Στην Σιάτιστα συνδέεται με τον κάθετο Σιάτιστα-Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή. Στα Ιωάννινα συνδέεται με την Ιόνια Οδό.

ΚΑΘΕΤΟΙ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ:
-ΑΡΔΑΝΙΟ-ΟΡΜΕΝΙΟ (125χλμ, υπό μερική κατασκευή) * δεν έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου-τελική φάση ολοκλήρωσης του άξονα
-ΚΟΜΟΤΗΝΗ-ΣΥΝΟΡΑ (22χλμ)* δεν έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου-απομένει μία εργολαβία για να ολοκληρωθεί ο κάθετος)
-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ (105χλμ, υπό μερική κατασκευή-τελική φάση ολοκλήρωσης του άξονα)
-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ (85χλμ, υπό μερική κατασκευή-τελική φάση ολοκλήρωσης του άξονα)
-ΚΟΖΑΝΗ-ΦΛΩΡΙΝΑ-ΝΙΚΗ (90χλμ, υπό μερική κατασκευή)
-ΣΙΑΤΙΣΤΑ-ΚΑΣΤΟΡΙΑ-ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ (90χλμ, υπό μερική κατασκευή-τελική φάση ολοκλήρωσης του άξονα)


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑ-ΠΥΛΑΙΑ (21χλμ). Δυτικά συνδέεται με την Εγνατία Οδό και Ανατολικά συνδέεται με τον Αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκη-Μουδανιά-Κασσάνδρα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΧΑΛΑΣΤΡΑ)-ΕΥΖΩΝΟΙ (60χλμ). Συνδέεται στο νότιο άκρο της με την Εγνατία Οδό (δεν έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου)

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ (196χλμ). Είναι υπό κατασκευή. Θα συνδέεται στα Ιωάννινα με την Εγνατία Οδό, στην Αμβρακία με τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία και στο Αντίρριο με την Ολυμπία Οδό (μέσω της γέφυρας του Ρίο-Αντίρριο).

ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ (48χλμ). Είναι υπό κατασκευή. Θα συνδέεται με την Ιόνια Οδό στην Αμβρακία.

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ (190χλμ). Είναι υπό μερική κατασκευή: Στην Ελευσίνα συνδέεται με την Αττική Οδό, στην Κόρινθο με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΟΡΕΑΣ: ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΤΡΙΠΟΛΗ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ (160χλμ) και κλάδος ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ (47χλμ). Συνδέεται στην Κόρινθο με την Ολυμπία Οδό και στο Λεύκτρο με τον οδικό κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ: ΞΥΝΙΑΔΑ-ΤΡΙΚΑΛΑ (95χλμ). Είναι υπό κατασκευή. Δεν συνδέεται με κανένα άλλο αυτοκινητόδρομο παρά μόνο με τους οδικούς άξονες Λάρισα-Καρδίτσα, Λάρισα-Τρίκαλα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα.

Σε αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να προσθέσουμε και περίπου 60χλμ αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη που αφορά τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
ΠΗΓΗ: http://www.ypodomes.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: