Υπουργοί Ανάπτυξης και Υποδομών
στην Ερώτηση (υπ’ αριθ. πρωτ.: 3481/2014)
που είχε καταθέσει στη Βουλή ο Σταύρος
Καλογιάννης, για τα θέματα: της ένταξης
του έργου Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά
στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
ώστε να δημοπρατηθεί και, της
παράλληλης επίσπευσης της ένταξής
του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης
(2014 – 2020), όπως έγινε και για τον άξονα Πάτρα – Πύργος.Στην απάντησή του ο
Υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ουσιαστικά αναρμόδιος παραπέμποντας το θέμα στο
Υπουργείο Υποδομών, αναδεικνύοντας το έλλειμμα συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ
των δύο Υπουργείων.Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών στο έγγραφό του
(υπ’ αριθ. πρωτ.: 1510/29.10.2014) αναφέρεται κατά κύριο λόγο στις διαδικασίες
χρήζει άμεσης εγγραφής σε ΣΑΕ, ώστε να καταστεί δυνατή η δημοπράτησή του… και
να απορροφηθούν πόροι της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020 άμεσα, στα
πρώτα χρόνια υλοποίησής της».Αναφέρει επιπλέον ο Υπουργός στην απάντησή του, ότι
όλα τα ανωτέρω ισχύουν βάσει του Ν. 4219/2013, στον οποίο ο οδικός άξονας Πάτρα
– Πύργος χαρακτηρίστηκε ως «έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας που συνεχίζει
και ολοκληρώνει την Σύβαση Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής,
Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου
“Ελευσίνα - Κόρινθος – Πάτρα”».Ωστόσο στην ίδια απάντηση ο Υπουργός Υποδομών
αφιέρωσε μόλις μιάμιση γραμμή στο θέμα της Ερώτησης, αναφέροντας συγκεκριμένα
ότι «η ένταξη του έργου Ιωάννινα – Κακαβιά στο ΠΔΕ θα δρομολογηθεί ανάλογα με την
δυνατότητα συγχρηματοδότησης του έργου», μολονότι και αυτό τα έργο εμπίπτει στην
στρατηγική και τους ειδικούς στόχους του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014 – 2020,
καθώς αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας οδού η οποία υλοποιείται και με κονδύλια της
προηγούμενης προγραμματικής περιόδου (2007 – 2013) και παράλληλα αναβαθμίζει
το υφιστάμενο βασικό διασυνοριακό οδικό δίκτυο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον
Θεματικό Στόχο 7 του ΣΕΣ.
Κατόπιν αυτών ο Σταύρος Καλογιάννης επανήλθε στη Βουλή, με νέα Ερώτησή του
Κατόπιν αυτών ο Σταύρος Καλογιάννης επανήλθε στη Βουλή, με νέα Ερώτησή του
(υπ’ αριθ. πρωτ.: 4338/06.11.2014) για το θέμα, που έχει ως εξής:
«Με προηγούμενη Ερώτησή μου είχα θέσει το θέμα της ένταξης του έργου Ιωάννινα
«Με προηγούμενη Ερώτησή μου είχα θέσει το θέμα της ένταξης του έργου Ιωάννινα
– Καλπάκι – Κακαβιά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ώστε να δημοπρατηθεί.
Στην απάντησή του ο Υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ουσιαστικά αναρμόδιος
Στην απάντησή του ο Υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ουσιαστικά αναρμόδιος
παραπέμποντας το θέμα στο Υπουργείο Υποδομών.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών στην απάντησή του αναφέρθηκε κατά
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών στην απάντησή του αναφέρθηκε κατά
κύριο λόγο στις διαδικασίες προώθησης του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, τις σχετικές
ρυθμίσεις του οποίου ψηφίσαμε προ έτους στη Βουλή, αφιερώνοντας μόλις μιάμιση
γραμμή στο θέμα της Ερώτησής μου, δηλώνοντας συγκεκριμένα ότι «η ένταξη του έργου
Ιωάννινα – Κακαβιά στο ΠΔΕ θα δρομολογηθεί ανάλογα με την δυνατότητα
συγχρηματοδότησης του έργου».
Τονίζω για μία ακόμη φορά ότι, ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι το μοναδικό
Τονίζω για μία ακόμη φορά ότι, ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι το μοναδικό
τμήμα του βασικού κορμού του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών που βρίσκεται ακόμα
εκτός χρηματοδότησης, αν και έχει πλήρη ωριμότητα.
Και καταλήγοντας, ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τους δύο Υπουργούς:
Πότε αναμένουν τα Υπουργεία να εγκριθούν από την ΕΕ τα Επιχειρησιακά Προγράμματα
Και καταλήγοντας, ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τους δύο Υπουργούς:
Πότε αναμένουν τα Υπουργεία να εγκριθούν από την ΕΕ τα Επιχειρησιακά Προγράμματα
της περιόδου 2014-2020, καθώς ήδη ολοκληρώνεται το πρώτο έτος εφαρμογής τους;
Προτίθενται εν τέλει τα συναρμόδια Υπουργεία να συνεργαστούν για να εντάξουν το έργο
Προτίθενται εν τέλει τα συναρμόδια Υπουργεία να συνεργαστούν για να εντάξουν το έργο
Ιωάννινα – Κακαβιά στο ΠΔΕ ώστε να κινηθεί η διαδικασία δημοπράτησής του
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου