6 Νοεμβρίου 2014

Σταύρος Καλογιάννης: Μη ικανοποιητικές οι απαντήσεις των Υπουργών Ανάπτυξης και Υποδομών για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά»

Απαντήσεις έδωσαν οι συναρμόδιοι 
Υπουργοί Ανάπτυξης και Υποδομών 
στην Ερώτηση (υπ’ αριθ. πρωτ.: 3481/2014)
 που είχε καταθέσει στη Βουλή ο Σταύρος
 Καλογιάννης, για τα θέματα: της ένταξης
 του έργου Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά 
στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
 ώστε να δημοπρατηθεί και, της
 παράλληλης επίσπευσης της ένταξής
 του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 
(2014 – 2020), όπως έγινε και για τον άξονα Πάτρα – Πύργος.Στην απάντησή του ο 
Υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ουσιαστικά αναρμόδιος παραπέμποντας το θέμα στο 
Υπουργείο Υποδομών, αναδεικνύοντας το έλλειμμα συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ 
των δύο Υπουργείων.Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών στο έγγραφό του 
(υπ’ αριθ. πρωτ.: 1510/29.10.2014) αναφέρεται κατά κύριο λόγο στις διαδικασίες 
προώθησης του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος που είναι «έργο εμπροσθοβαρές και 
χρήζει άμεσης εγγραφής σε ΣΑΕ, ώστε να καταστεί δυνατή η δημοπράτησή του… και 
να απορροφηθούν πόροι της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020 άμεσα, στα 
πρώτα χρόνια υλοποίησής της».Αναφέρει επιπλέον ο Υπουργός στην απάντησή του, ότι 
όλα τα ανωτέρω ισχύουν βάσει του Ν. 4219/2013, στον οποίο ο οδικός άξονας Πάτρα
 – Πύργος χαρακτηρίστηκε ως «έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας που συνεχίζει 
και ολοκληρώνει την Σύβαση Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής,
 Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου
 “Ελευσίνα - Κόρινθος – Πάτρα”».Ωστόσο στην ίδια απάντηση ο Υπουργός Υποδομών 
αφιέρωσε μόλις μιάμιση γραμμή στο θέμα της Ερώτησης, αναφέροντας συγκεκριμένα 
ότι «η ένταξη του έργου Ιωάννινα – Κακαβιά στο ΠΔΕ θα δρομολογηθεί ανάλογα με την
 δυνατότητα συγχρηματοδότησης του έργου», μολονότι και αυτό τα έργο εμπίπτει στην 
στρατηγική και τους ειδικούς στόχους του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014 – 2020,
 καθώς αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας οδού η οποία υλοποιείται και με κονδύλια της 
προηγούμενης προγραμματικής περιόδου (2007 – 2013) και παράλληλα αναβαθμίζει
 το υφιστάμενο βασικό διασυνοριακό οδικό δίκτυο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον 
Θεματικό Στόχο 7 του ΣΕΣ.
Κατόπιν αυτών ο Σταύρος Καλογιάννης επανήλθε στη Βουλή, με νέα Ερώτησή του 
(υπ’ αριθ. πρωτ.: 4338/06.11.2014) για το θέμα, που έχει ως εξής:
«Με προηγούμενη Ερώτησή μου είχα θέσει το θέμα της ένταξης του έργου Ιωάννινα
 – Καλπάκι – Κακαβιά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ώστε να δημοπρατηθεί.
Στην απάντησή του ο Υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ουσιαστικά αναρμόδιος 
παραπέμποντας το θέμα στο Υπουργείο Υποδομών.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών στην απάντησή του αναφέρθηκε κατά
 κύριο λόγο στις διαδικασίες προώθησης του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, τις σχετικές
 ρυθμίσεις του οποίου ψηφίσαμε προ έτους στη Βουλή, αφιερώνοντας μόλις μιάμιση 
γραμμή στο θέμα της Ερώτησής μου, δηλώνοντας συγκεκριμένα ότι «η ένταξη του έργου
 Ιωάννινα – Κακαβιά στο ΠΔΕ θα δρομολογηθεί ανάλογα με την δυνατότητα 
συγχρηματοδότησης του έργου».
Τονίζω για μία ακόμη φορά ότι, ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι το μοναδικό
 τμήμα του βασικού κορμού του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών που βρίσκεται ακόμα 
εκτός χρηματοδότησης, αν και έχει πλήρη ωριμότητα.
Και καταλήγοντας, ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τους δύο Υπουργούς:
Πότε αναμένουν τα Υπουργεία να εγκριθούν από την ΕΕ τα Επιχειρησιακά Προγράμματα 
της περιόδου 2014-2020, καθώς ήδη ολοκληρώνεται το πρώτο έτος εφαρμογής τους;
Προτίθενται εν τέλει τα συναρμόδια Υπουργεία να συνεργαστούν για να εντάξουν το έργο
 Ιωάννινα – Κακαβιά στο ΠΔΕ ώστε να κινηθεί η διαδικασία δημοπράτησής του

Δεν υπάρχουν σχόλια: