18 Ιανουαρίου 2012

ΙΤΑΛΙΑ: Έτρεχε να γλιτώσει μόνος του απο το Costa Concordia

 
Εκατό χρόνια από την καταστροφή του Τιτανικού, το ναυάγιο του Costa Concordia υπενθυμίζει για ακόμη μία φορά τους κινδύνους των θαλάσσιων δραστηριοτήτων. Στη φωτογραφία, δεξιά, ο καπετάνιος Φραντσέσκο Σκετίνο κατά τη σύλληψή του.
Χωρίς λόγια η απανθρωπιά του καπετάνιου
Την ώρα που επικρατούσε πανικός ανάμεσα στους επιβάτες και τα μέλη του προσωπικού για την εκκένωση, αξιωματικός του λιμεναρχείου διέταζε τον καπετάνιο να επιστρέψει στο πλοίο, αλλά ο ίδιος αρνιόταν επανειλημμένα.

Νέα στοιχεία επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τον καπετάνιο Φραντσέσκο Σκετίνο. Μία ηχογραφημένη τηλεφωνική συνομιλία ανάμεσα στο λιμεναρχείο και στον καπετάνιο, δείχνει ότι ο τελευταίος αρνήθηκε να πάει στο κατάστρωμα για την εκκένωση των επιβατών, σύμφωνα με το πρακτορείο Ansa. Την ώρα που εκατοντάδες άτομα έπρεπε να εγκαταλείψουν το πλοίο, ένας αξιωματικός του λιμεναρχείου είπε στον καπετάνιο Φραντσέσκο Σκετίνο να επιστρέψει στο κρουαζιερόπλοιο.
«Τώρα θα πάτε στην πλώρη και θα συντονίσετε την εκκένωση. Πρέπει να μας πείτε πόσα ακόμη άτομα υπάρχουν, πόσα παιδιά, γυναίκες, επιβάτες, τον ακριβή αριθμό σε κάθε κατηγορία», ανέφερε ο αξιωματικός του λιμεναρχείου στη συνομιλία που υπήρχε σε ένα από τα μαύρα κουτιά. «Καπετάνιε, είναι διαταγή, εγώ διατάζω τώρα, κηρύξατε την εκκένωση του πλοίου, θα επιστρέψετε στην πλώρη και θα συντονίσετε την εκκένωση», ανέφερε ο αξιωματικός, προσθέτοντας ότι υπάρχουν ήδη νεκροί. «Πόσοι;», ρώτησε ο Σκετίνο και ο αξιωματικός απάντησε ότι εκείνος πρέπει να του πει πόσοι είναι.
Στο μεταξύ, συνολικά 24 άνθρωποι, 4 μέλη του πληρώματος και 20 επιβάτες εξακολουθούν να αγνοούνται μετά το ναυάγιο του Costa Concordia, ανακοίνωσε ο διοικητής της ιταλικής ακτοφυλακής. Πρόκειται για Γερμανούς, Ιταλούς, Αμερικανούς και έναν από το Περού, έναν από την Ινδία και έναν από την Ουγγαρία. Ωστόσο υπάρχουν ακόμη τμήματα για να ελεγχθούν στο πλοίο, γεγονός που αποτελεί μίαν αχτίδα ελπίδας. Ο αριθμός των νεκρών αυξήθηκε στους 11, μετά την ανάσυρση χθες άλλων πέντε ατόμων. Οι προηγούμενες έξι σοροί αφορούσαν δύο Γάλλους τουρίστες, έναν Ιταλό υπήκοο, έναν Ισπανό υπήκοο, έναν Περουβιανό ναυτικό καθώς και ένα άτομο που δεν έχει ακόμα αναγνωριστεί.

Πεντάχρονη μέσα στους αγνοούμενους

Η Ντιάνα Αρλότι είχε κλείσει τα 5 της χρόνια και ο μπαμπάς της την πήγε κρουαζιέρα για τα γενέθλιά της. Από τη στιγμή όμως που το πλοίο χτύπησε στα βράχια, η μητέρα της είναι στην ακτή και περιμένει ν' ακούσει κάποιο ευχάριστο νέο. Η κόρη της, η πιο νεαρή από τους αγνοούμενους, και ο πρώην σύζυγός της Γουίλιαμ, είναι μεταξύ των αγνοουμένων. «Έχω τηλεφωνήσει εκατοντάδες φορές στο κινητό του Γουίλιαμ», λέει με αγωνία η Σούζι Αλμπερτίνι. «Κανείς όμως δεν μου απαντάει». Την τελευταία φορά που είδε την κόρη της ήταν το πρωί της Πέμπτης. «Την πήγα στο νηπιαγωγείο. Ο πατέρας της την πήρε το απόγευμα. Δεν είναι η πρώτη φορά που πήγαιναν κρουαζιέρα. Τους άρεσε πολύ. Μπήκαν στο πλοίο την Παρασκευή στη Σιταβέκια. Εγώ έμαθα το Σάββατο το πρωί από τους γονείς του Γουίλιαμ ότι υπήρχε πρόβλημα στο πλοίο».
Πατέρας και κόρη χωρίστηκαν την ώρα της εκκένωσης από τη φίλη του πατέρα Μικέλα, γιατί επικρατούσε πανικός και σύγχυση. Η Μικέλα διηγείται: «Μπήκα σε μια σωστική λέμβο αλλά μέσα στον πανικό μάς έσπρωχναν και χωρίστηκα από τον Γουίλιαμ και την Ντιάνα. Άκουσα κάποιον να φωνάζει: ‘πετάχτε του ένα σκοινί’. Όταν συνειδητοποίησα ότι μιλούσαν για τον Γουίλιαμ τρομοκρατήθηκα. Από εκείνη τη στιγμή δεν τους ξαναείδα!».
Η πιο ακατάλληλη στιγμή
Πάντως, οι επαγγελματίες της τουριστικής κερδοφόρας αγοράς των κρουαζιέρων, εκφράζουν ήδη την ανησυχία τους αναφορικά με τη δυναμική της στο κοντινό μέλλον, την ώρα που έδειχνε έντονα σημάδια ισχυρής ανάπτυξης, στην Ευρώπη και ιδίως από τα γαλλικά λιμάνια. «Δεν είχαμε ακυρώσεις. Όμως κατ' ανάγκην οι άνθρωποι διερωτώνται και θα συνεχίσουν, έτσι, για κάποιο χρονικό διάστημα», εκτίμησε ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής της Εταιρείας Διεθνούς Κρουαζιέρας (CIC), ο Ρεμί Αρκά. Στη CIC υπάγονται οι εταιρείες Cunard, Seaburn, Norvegian Cruise Line, P&O και, τέλος, Seadream. Το ναυτικό δυστύχημα με το πλοίο ήλθε την πιο ακατάλληλη χρονική στιγμή, δηλαδή την ώρα που γίνονται κρατήσεις για όλη την άνοιξη και ακόμα αργότερα. Πέρυσι, η κρουαζιέρα με ευρωπαϊκά λιμάνια προσέλκυσε σχεδόν 5,5 εκατομμύρια πελατών, δηλαδή σαφώς το διπλάσιο μέγεθος του έτους 2003.
Οι περισσότεροι πελάτες της κρουαζιέρας είναι Βρετανοί ενώ ακολουθούν Γερμανοί, Ιταλοί, Ισπανοί, Γάλλοι, Σκανδιναβοί, Βέλγοι, Ολλανδοί, Λουξεμβουργιανοί, Αυστριακοί και τέλος Σουηδοί.

Επανεξέταση κανόνων ασφαλείας

Παράλληλα, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) ανέφερε χθες ότι πρέπει να πάρουμε μαθήματα από το ναυάγιο του Costa Concordia στην Ιταλία και αν είναι αναγκαίο να επανεξετάσουμε τους κανόνες ασφαλείας για τα μεγάλα επιβατηγά πλοία. Επιπλέον ο ΙΜΟ χαιρέτισε τον τρόπο με τον οποίο η ιταλική ακτοφυλακή διεξήγαγε τις επιχειρήσεις διάσωσης, σημειώνοντας ότι την ώρα που συμπληρώνονται εκατό χρόνια από την καταστροφή του Τιτανικού, το δυστύχημα αυτό υπενθυμίζει για ακόμη μία φορά τους κινδύνους των θαλάσσιων δραστηριοτήτων.
ΠΗΓΗ: Sigma Live

Δεν υπάρχουν σχόλια: