14 Μαΐου 2011

Ο Λευτέρης Τάλιος και ο μπάρμπα Τάτσης

                    ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ<< ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ>> ΒΟΥΖΟΥΚΑ
                                 Επιμελείται ο Κώστας Νούσιας


Ήταν 21 του Μάη 1942,το θυμάμαι καλά.
Ο Λευτέρης Τάλιος, αφού παρακολουθούσε τη θεία λειτουργία του Αγ. Κωνσταντίνου , εκάθησε στο χαγιάτι της εκκλησίας του χωριού στο Βελιάχοβο και λέει στον πατέρα του στρατηγού Βούζουκα που τον φώναζαν Τάτση:
- Μπάρμπα Τάτση, εσύ που είσαι νοικοκύρης, κοινωνικώς και καλός άνθρωπος, για σένα σκεφτήκαμε κάτι καλό. - Τι καλό είναι αυτό παιδί μου Λευτέρη;- του λέει ο μπάρμπα Τάτσης.
- Είσαι καλός άνθρωπος,λέμε να σε κάνουμε κομμουνιστή.
- Γιατί, ποιος είναι κομμουνιστής - ρωτάει ο μπάρμπα Τάτσης.
- Είναι ο Σωκράτης Νούσιας, ο Γιαννάκη Γκιάτης και ο Γρηγόρης Γκίνος.
ΑΑΑΑ! Αυτούς τους ξέρω που δεν είναι κομμουνιστές!- του λέει ο μπάρμπα Τάτσης, αλλά πες μου υπάρχει κανένας κομμουνιστής στον κόσμο;
- Είναι η Ρωσία,- του είπε ο Λευτέρης.
Κι απαντά ο μπάρμπα Τάτσης:
Δεν την είδα. Όταν τη δω να σου απαντήσω. Εγώ γράμματα δεν ξέρω, αλά ρώτησα το Β.Προγονάτη που ήξερε γράμματα:<<Τι είναι κομμουνισμός>>;
Μου Απαντάει ότι κομμουνισμός είναι να μην έχεις καθόλου τσέπες στα ρούχα.
<<Και ποιος δεν έχει τσέπες στα ρούχα>>;
Μόνον ο Χριστός που ήταν παιδί του θεού,μου είπε.
Κι εσύ παιδί μου Λευτέρη σήμερα έχεις τσέπες και τσάντες στο χέρι. Αύριο θα έχεις βαλίτσες και αυτοκίνητο.
- Καλά λες μπάρμπα Τάτση- του είπε ο Λευτέρης και χαμογέλασε.

Το περίφημο κείμενο  είναι πιστή αντιγραφή από την: Μηνιαία ανεξάρτητη εφημερίδα για τους Βορειοηπειρώτες και των απανταχού Ελληνισμό  ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΦΩΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: