Ο Χαράλαμπος Εσκίογλου είναι ο μοναδικός πιλότος αεροπορίας μέλους του NATO που συμμετέχει στο TLP (tactical leadership Programme) ως εκπαιδευτής. Πριν από λίγες ημέρες εκλέχθηκε από τους συναδέλφους του, όλων των χωρών του ΝΑΤΟ ως ο καλύτερος εκπαιδευτής αέρος-αέρος (αερομαχίες) και ταυτόχρονα ως ο καλύτερος εκπαιδευτής σε αποστολές κρούσης αέρος-εδάφους. Σε απλά ελληνικά και ζητώντας από Έλληνες πιλότους να τον χαρακτηρίσουν, ο Χαράλαμπος Εσκίογλου, είναι ο καλύτερος όλων απλώς ο πρώτος των πρώτων.
Γεννημένος στον Πειραιά, και συγκεκριμένα στο Κερατσίνι ο κ. Εσκίογλου δεν ξεχνάει ποτέ την καταγωγή του και δηλώνει περήφανος για τις Μικρασιατικές ρίζες του. Εδώ και λίγους μήνες υπηρετεί στο Σχολείο Όπλων Τακτικής της Πολεμικής Αεροπορίας στην Ανδραβίδα, αφού έζησε για 3 χρόνια στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο Βέλγιο και την Ισπανία.
Παρόλο που η δουλειά του απαιτεί να πετάει στα σύννεφα και παρά τις διακρίσεις που παίρνει κατά καιρούς ο ίδιος είναι απόλυτα προσγειωμένος. Μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», επισημαίνει πως κάθε διάκριση αυξάνει τις απαιτήσεις, ενώ ξεκαθαρίζει πως στο επάγγελμα του πιλότου τα χρήματα δεν αποτελούν κίνητρο, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως η αμοιβή τους προέρχεται από το υστέρημα του ελληνικού λαού.
Ο Έλληνας πιλότος όχι μόνο έχει καταφέρει να αποτελεί πρότυπο, αλλά ταυτόχρονα είναι ο φόβος και ο τρόμος των ξένων πιλότων. Στην πρόσφατη εκπαιδευτική σειρά αέρος της TLP που έγινε στο αεροδρόμιο του Αλμπαθέτε της Ισπανίας, τη αποτελέσματα των Ελλήνων πιλότων και των αεροσκαφών τους ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά απέναντι στην αφρόκρεμα των Δυτικών πιλοτών. Και πως θα μπορούσαν να μην είναι, άλλωστε, από τη στιγμή που εκπαιδευτής τους είναι ο κ. Εσκίογλου. Οι δικοί μας νίκησαν επικρατώντας σε όλες τις αερομαχίες, καταστρέφοντας όλους τους στόχους χωρίς τη παραμικρή ελληνική απώλεια. Με τέτοιες επιδόσεις σίγουρα οι Έλληνες πολίτες δεν έχουν να φοβούνται το παραμικρό. Ο ίδιος δηλώνει πως είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι ακόμη και για πόλεμο.
Είναι η τρίτη φορά που σας εκλέγουν ως το καλύτερο εκπαιδευτή σε αποστολές αέρος-αέρος (αερομαχίες) και ταυτοχρόνως σε αποστολές κρούσης αέρος-εδάφους. Πόσο σημαντική είναι αυτή η διάκριση για έναν πιλότο;
Σίγουρα αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών ενός εκπαιδευτή ιδιαίτερα όταν η παραπάνω διάκριση προέρχεται από τους εκπαιδευόμενους. Θα πρέπει όμως να επισημάνω ότι η κάθε διάκριση σε οποιοδήποτε επίπεδο αυξάνει τις απαιτήσεις και τη προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί από εκεί και πέρα.
Για ποιο λόγο ένας Έλληνας πιλότος, και μάλιστα ένας από τους καλύτερους μένει στην Ισπανία και όχι στην Ελλάδα;
Λόγω της τοποθέτησής μου από την υπηρεσία το 2008 στο TLP υπηρέτησα αρχικά στο Βέλγιο και στη συνέχεια όταν η έδρα του TLP άλλαξε μετακινήθηκα στην Ισπανία. Ολοκληρώνοντας τον χρόνο υπηρεσίας μου εκεί, επαναπατρίστηκα το 2011 και έκτοτε υπηρετώ στο Σχολείο Όπλων Tακτικής της Πολεμικής Αεροπορίας στην Ανδραβίδα.
Από ποια περιοχή της Ελλάδας κατάγεστε; Έχετε οικογένεια στη χώρα μας; Και αν ναι, την επισκέπτεστε συχνά;
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Πειραιά, στον Δήμο Κερατσινίου. Έχω όμως καταγωγή από τη Μικρά Ασία. Οι γονείς μου μένουν στην Αθήνα και έχουμε συχνή επαφή οποτεδήποτε επισκέπτομαι την πρωτεύουσα.
Πως αντιμετωπίζει η οικογένεια σας την επικινδυνότητα του επαγγέλματός σας; Άλλαξε κάτι στην αντίληψη τους από τη στιγμή που αρχίσατε να παίρνετε όλο και περισσότερες διακρίσεις;
Οι γονείς μου, από την πρώτη στιγμή που επέλεξα τη Σχολή Ικάρων, στάθηκαν στο πλάι μου και με υποστήριξαν σε μεγάλο βαθμό. Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, δεν θεωρώ πως έχω επιτύχει κάτι διαφορετικό από τα περισσότερα μέλη του προσωπικού στην Πολεμική Αεροπορία που μοχθούν 24 ώρες το 24ωρο για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του όπλου, αλλά και στις προσδοκίες των Ελλήνων.
Σχεδόν όλα τα επαγγέλματα έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση. Πως είναι η ζωή του πιλότου σήμερα;
Αυτό είναι το επάγγελμά μου και για αυτό εκπαιδεύομαι όλα αυτά τα χρόνια με χρήματα από το υστέρημα του Ελληνικού λαού. Αν απαντούσα αρνητικά θα έπρεπε να είχα ήδη παραιτηθεί.
Θα παρατούσατε την καριέρα σας ως εκπαιδευτής των ιπτάμενων του NATO αν σας χρειαζόταν αποκλειστικά η Ελλάδα;
Όχι. Ποτέ.
Ένας καλός εκπαιδευτής λένε πως είναι και αυστηρός. Εσείς ως εκπαιδευόμενος, συναντήσατε ποτέ εκπαιδευτή εξαιτίας του οποίου να σκεφτήκατε να τα παρατήσετε;
Πιστεύω πως ένας εκπαιδευτής πρέπει να προσαρμόζει τη συμπεριφορά του ανάλογα με τις απαιτήσεις και τον χαρακτήρα των εκπαιδευόμενων.
Για τους περισσότερους η ζωή των πιλότων μοιάζει με αυτή του πρωταγωνιστή του «Top Gun». Αποτελεί μάλιστα ένα καλό ερέθισμα για νεαρούς που έχουν το μικρόβιο του πιλότου. Υπάρχει κάποια ομοιότητα με τη πραγματική ζωή ενός πιλότου;
Δεν θα το έλεγα και θα ήταν ίσως λάθος να πιστεύουμε ότι όλα είναι αγγελικά πλασμένα, όπως στις ταινίες που κατά καιρούς κυκλοφορούν. Σίγουρα αποτελεί ένα καλό ερέθισμα για όσους θέλουν να ακολουθήσουν το εν λόγω επάγγελμα, στην πραγματικότητα όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.
Επικρατεί η άποψη ότι οι Έλληνες πιλότοι είναι από τους καλύτερους στον κόσμο. Εσείς, ως επαγγελματίας, πιστεύετε πως όντως ισχύει αυτό;
Είμαστε υπέρμαχοι της ειρήνης και ταυτόχρονα άριστα εκπαιδευμένοι και προετοιμασμένοι για πόλεμο.
Γεννημένος στον Πειραιά, και συγκεκριμένα στο Κερατσίνι ο κ. Εσκίογλου δεν ξεχνάει ποτέ την καταγωγή του και δηλώνει περήφανος για τις Μικρασιατικές ρίζες του. Εδώ και λίγους μήνες υπηρετεί στο Σχολείο Όπλων Τακτικής της Πολεμικής Αεροπορίας στην Ανδραβίδα, αφού έζησε για 3 χρόνια στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο Βέλγιο και την Ισπανία.
Παρόλο που η δουλειά του απαιτεί να πετάει στα σύννεφα και παρά τις διακρίσεις που παίρνει κατά καιρούς ο ίδιος είναι απόλυτα προσγειωμένος. Μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», επισημαίνει πως κάθε διάκριση αυξάνει τις απαιτήσεις, ενώ ξεκαθαρίζει πως στο επάγγελμα του πιλότου τα χρήματα δεν αποτελούν κίνητρο, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως η αμοιβή τους προέρχεται από το υστέρημα του ελληνικού λαού.
Ο Έλληνας πιλότος όχι μόνο έχει καταφέρει να αποτελεί πρότυπο, αλλά ταυτόχρονα είναι ο φόβος και ο τρόμος των ξένων πιλότων. Στην πρόσφατη εκπαιδευτική σειρά αέρος της TLP που έγινε στο αεροδρόμιο του Αλμπαθέτε της Ισπανίας, τη αποτελέσματα των Ελλήνων πιλότων και των αεροσκαφών τους ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά απέναντι στην αφρόκρεμα των Δυτικών πιλοτών. Και πως θα μπορούσαν να μην είναι, άλλωστε, από τη στιγμή που εκπαιδευτής τους είναι ο κ. Εσκίογλου. Οι δικοί μας νίκησαν επικρατώντας σε όλες τις αερομαχίες, καταστρέφοντας όλους τους στόχους χωρίς τη παραμικρή ελληνική απώλεια. Με τέτοιες επιδόσεις σίγουρα οι Έλληνες πολίτες δεν έχουν να φοβούνται το παραμικρό. Ο ίδιος δηλώνει πως είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι ακόμη και για πόλεμο.
Είναι η τρίτη φορά που σας εκλέγουν ως το καλύτερο εκπαιδευτή σε αποστολές αέρος-αέρος (αερομαχίες) και ταυτοχρόνως σε αποστολές κρούσης αέρος-εδάφους. Πόσο σημαντική είναι αυτή η διάκριση για έναν πιλότο;
Σίγουρα αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών ενός εκπαιδευτή ιδιαίτερα όταν η παραπάνω διάκριση προέρχεται από τους εκπαιδευόμενους. Θα πρέπει όμως να επισημάνω ότι η κάθε διάκριση σε οποιοδήποτε επίπεδο αυξάνει τις απαιτήσεις και τη προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί από εκεί και πέρα.
Για ποιο λόγο ένας Έλληνας πιλότος, και μάλιστα ένας από τους καλύτερους μένει στην Ισπανία και όχι στην Ελλάδα;
Λόγω της τοποθέτησής μου από την υπηρεσία το 2008 στο TLP υπηρέτησα αρχικά στο Βέλγιο και στη συνέχεια όταν η έδρα του TLP άλλαξε μετακινήθηκα στην Ισπανία. Ολοκληρώνοντας τον χρόνο υπηρεσίας μου εκεί, επαναπατρίστηκα το 2011 και έκτοτε υπηρετώ στο Σχολείο Όπλων Tακτικής της Πολεμικής Αεροπορίας στην Ανδραβίδα.
Από ποια περιοχή της Ελλάδας κατάγεστε; Έχετε οικογένεια στη χώρα μας; Και αν ναι, την επισκέπτεστε συχνά;
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Πειραιά, στον Δήμο Κερατσινίου. Έχω όμως καταγωγή από τη Μικρά Ασία. Οι γονείς μου μένουν στην Αθήνα και έχουμε συχνή επαφή οποτεδήποτε επισκέπτομαι την πρωτεύουσα.
Πως αντιμετωπίζει η οικογένεια σας την επικινδυνότητα του επαγγέλματός σας; Άλλαξε κάτι στην αντίληψη τους από τη στιγμή που αρχίσατε να παίρνετε όλο και περισσότερες διακρίσεις;
Οι γονείς μου, από την πρώτη στιγμή που επέλεξα τη Σχολή Ικάρων, στάθηκαν στο πλάι μου και με υποστήριξαν σε μεγάλο βαθμό. Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, δεν θεωρώ πως έχω επιτύχει κάτι διαφορετικό από τα περισσότερα μέλη του προσωπικού στην Πολεμική Αεροπορία που μοχθούν 24 ώρες το 24ωρο για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του όπλου, αλλά και στις προσδοκίες των Ελλήνων.
Σχεδόν όλα τα επαγγέλματα έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση. Πως είναι η ζωή του πιλότου σήμερα;
Τα χρήματα δεν αποτελούν κίνητρο για να ακολουθήσει κάποιος αυτό το επάγγελμα. Ωστόσο, η αμοιβή θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να επιτρέπειτην απερίσπαστη ενασχόλιση του αεροπόρου με το αντικείμενο της δουλειάς του, μένοντας προσηλωμένος στην αποστολή του. Είμαι σίγουρος ότι όλοι καταλαβαίνουμε την κρισιμότητα των καιρών και την προσπάθεια εξόδου από τη δύσκολη συγκυρία.
Ποια είναι η μέχρι τώρα καλύτερη σας εναέρια στιγμή;Κάθε πτήση έχει να σε διδάξει κάτι και δεν θα ήθελα να ξεχωρίσω κάποια.
Θα αποδεχόσασταν να ηγηθείτε μιας πολεμικής επιχείρησης στην περίπτωση που θα σας καλούσε η πατρίδα;Αυτό είναι το επάγγελμά μου και για αυτό εκπαιδεύομαι όλα αυτά τα χρόνια με χρήματα από το υστέρημα του Ελληνικού λαού. Αν απαντούσα αρνητικά θα έπρεπε να είχα ήδη παραιτηθεί.
Θα παρατούσατε την καριέρα σας ως εκπαιδευτής των ιπτάμενων του NATO αν σας χρειαζόταν αποκλειστικά η Ελλάδα;
Η απάντηση είναι αυτονόητη.
Ποια είναι τα προσόντα ενός σωστού εκπαιδευτή και ποια ενός σωστού εκπαιδευόμενου;Η επαγγελματική κατάρτιση, η υπομονή, η ικανότητα στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και σίγουρα πρώτα η αυτοκριτική και ύστερα η κριτική αφορούν τον εκπαιδευτή. Από την άλλη, ο εκπαιδευόμενος πρέπει να διακατέχεται από όρεξη για μάθηση, θέσπιση προτεραιοτήτων και στόχων.
Υπήρξε στιγμή κατά τη διάρκεια της καριέρας σας που να σκεφτήκατε πως ίσως επιλέξατε λάθος δουλειά;Όχι. Ποτέ.
Ένας καλός εκπαιδευτής λένε πως είναι και αυστηρός. Εσείς ως εκπαιδευόμενος, συναντήσατε ποτέ εκπαιδευτή εξαιτίας του οποίου να σκεφτήκατε να τα παρατήσετε;
Πιστεύω πως ένας εκπαιδευτής πρέπει να προσαρμόζει τη συμπεριφορά του ανάλογα με τις απαιτήσεις και τον χαρακτήρα των εκπαιδευόμενων.
Για τους περισσότερους η ζωή των πιλότων μοιάζει με αυτή του πρωταγωνιστή του «Top Gun». Αποτελεί μάλιστα ένα καλό ερέθισμα για νεαρούς που έχουν το μικρόβιο του πιλότου. Υπάρχει κάποια ομοιότητα με τη πραγματική ζωή ενός πιλότου;
Δεν θα το έλεγα και θα ήταν ίσως λάθος να πιστεύουμε ότι όλα είναι αγγελικά πλασμένα, όπως στις ταινίες που κατά καιρούς κυκλοφορούν. Σίγουρα αποτελεί ένα καλό ερέθισμα για όσους θέλουν να ακολουθήσουν το εν λόγω επάγγελμα, στην πραγματικότητα όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.
Επικρατεί η άποψη ότι οι Έλληνες πιλότοι είναι από τους καλύτερους στον κόσμο. Εσείς, ως επαγγελματίας, πιστεύετε πως όντως ισχύει αυτό;
Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και αναφέρομαι τόσο στα μέσα που διαθέτει όσο και στο προσωπικό. Πάντα βέβαια στοχεύουμε στο καλύτερο με σκοπό την περαιτέρω εξέλιξή μας. Δεν εφησυχάζουμε.
Είναι οι Έλληνες πιλότοι καλύτεροι από τους Τούρκους;Οι Έλληνες δημοσιογράφοι είναι καλύτεροι από τους Τούρκους;
Θεωρείτε πως σε μια ενδεχόμενη σύρραξη με την Τουρκία θα μπορούσαμε να αντεπεξέλθουμε σε ότι αφορά τις αερομαχίες;Είμαστε υπέρμαχοι της ειρήνης και ταυτόχρονα άριστα εκπαιδευμένοι και προετοιμασμένοι για πόλεμο.
Πηγή:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου