
Μπορεί στον χώρο της παραγωγής έργων να επικρατεί απόλυτη ησυχία αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει πληθώρα έργων σε εξέλιξη. Πολλά μεγάλα έργα αυτή την εποχή κατασκευάζονται επουλώνοντας πολλές από τις πληγές που δημιούργησε η κρίση.
Σημαντικά έργα που θα τα δούμε να ολοκληρώνονται την επόμενη πενταετία και να βελτιώνουν την καθημερινότητα μας. Πολύ μεγάλα έργα μπορούμε να θεωρήσουμε εκείνα που έχουν προϋπολογισμό άνω των 50εκ.ευρώ (μόνα η σε συνδυασμός έργων που
αφορούν το ίδιο αντικείμενο όπως πχ οι 4 εργολαβίες του Άκτιο-Αμβρακία ή οι 3 εργολαβίες της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης). Ας τα δούμε:
Το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο εδώ και χρόνια στην Ελλάδα είναι η κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το κόστος θα κυμανθεί από 1,1-1,3 δις ευρώ. Υποθετική ολοκλήρωση το 2017.
Έργο μαμούθ με 1,4 δις ευρώ είναι επίσης και το έργο κατασκευής της μονάδας ηλεκτρικής ενέργειας ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ 5 στην περιοχή της Κοζάνης. Θα ολοκληρωθεί το 2017.
Τα έργα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου ακολουθούν. Περιλαμβάνεται το εντυπωσιακό έργο στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα (εδώ κατασκευάζονται οι 3 σήραγγες σε Τέμπη και Πλαταμώνα). Θα ολοκληρωθεί στα μέσα τουθ 2015.
Επόμενο έργο η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ολυμπία Οδός. Αφορά την αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα. Ολοκλήρωση το 2016
Τεράστιας αξίας έργο είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας-Οδού. Αφορά την αναβάθμιση του οδικού τμήματος Αντίρριο-Ιωάννινα. Ολοκλήρωση το 2016
Επόμενο έργο η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Οδού Ε65. Αφορά σε πρώτη φάση την κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Ολοκλήρωση το 2016
Σημαντικό έργο για την ανάδειξη της Νότιο-Ανατολικής Πελοποννήσου είναι το έργο για τον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο-Σπάρτη. Είναι τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα. Η ολοκλήρωση του αναμένεται στα τέλη του φετινού έτους.
Το μοναδικό υπό κατασκευή έργο Μετρό στην Αθήνα αφορά την επέκταση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Κατασκευάζονται οι σταθμοί ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Ολοκλήρωση το 2018.
Ακολουθεί το δεύτερο έργο Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Είναι η επέκταση από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ προς Καλαμαριά. Κατασκευάζονται οι σταθμοί ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Ολοκλήρωση το 2018.
Το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο με μελλοντική παραχώρηση στο Δημόσιο είναι η κατασκευή του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το έργο αφορά την κατασκευή της Νέας Εθνικής Βιβλιοθήκης και της Νέας Λυρικής Σκηνής αλλά και ενός μεγάλου αστικού πάρκου, όλα μαζί στο Φαληρικό Δέλτα. Ολοκλήρωση στα τέλη του 2015 opening στα τέλη του 2016.
Εντυπωσιακό είναι το σιδηροδρομικό έργο-σκούπα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός. Όταν ολοκληρωθεί η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιείται σε 3,30 ώρες με ηλεκτροκίνητα τρένα. Ολοκλήρωση το 2017.
Σε εξέλιξη είναι και τα σιδηροδρομικά έργα στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος με 2 εργολαβίες σε εξέλιξη και άλλη μία σε στάδιο υπογραφής της σύμβασης. Η ολοκλήρωση των εργολαβιών είναι από το 2015 έως το 2017.
Σημαντικό οδικό έργο είναι και η μετατροπή του τμήματος Άκτιο-Αμβρακία σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Ο δρόμος μήκους 48χλμ κατασκευάζεται από το 2010.
Συνεχίζεται για 9η χρονιά η επέκταση του διαδρόμου 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία προς τη θάλασσα και η αναβάθμιση του χερσαίου του τμήματος. Είναι το μεγαλύτερο έργο σε αεροδρόμιο στην χώρα.
Εντυπωσιακό χαρακτηρίζεται και το σύνθετο έργο μετατροπής σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του Δυτικού τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης από την Λαχαναγορά μέχρι τον κόμβο του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου.
Σε κατασκευή είναι και τα έργα επέκτασης του Τραμ της Αθήνας από το Φάληρο μέχρι το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με 5,4 χλμ. Ολοκλήρωση το 2016.
Σημαντικότατα είναι τα έργα ολοκλήρωσης των κάθετων οδικών αξόνων της Εγνατίας Οδού: Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα, Αρδάνιο-Ορμένιο. Οι εργασίες κατασκευής με την ολοκλήρωση τους θα αφήσουν ασφαλείς κλειστούς αυτοκινητόδρομους. Σε εξέλιξη είναι επίσης το έργο αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Φλώρινα-Νίκη του κάθετου Κοζάνη-Νίκη. Οι ολοκληρώσεις των έργων αναμένονται από τα τέλη του 2014 και μέχρι τις αρχές του 2016.
Ξεχωριστή αξία έχουν επίσης τα οδικά έργα ολοκλήρωσης του Μαλιακού Κόλπου που οδεύουν προς ολοκλήρωση μέχρι τα μέσα του 2015.
Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι εργολαβίες για την αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του ΒΟΑΚ. Τρέχει η εργολαβία Γούρνες-Χερσόνησος ενώ έρχεται και το τμήμα Πάνορμος-Εξάντης στο Ρέθυμνο. Ολοκλήρωση το 2016-2017.
Σημαντικά έργα είναι τα έργα στο Αεροδρόμιο Χανίων, τα λιμενικά έργα σε Πάτρα και Ηγουμενίτσα, τα έργα αποχέτευσης σε Κορωπι-Μαρκόπουλο και η κατασκευή των Φραγμάτων Πείρου-Παραπείρου, Αποσελέμη, Γαδουρά.
ΠΗΓΗ: http://ypodomes.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου